Regeneracja ATC VTG
Oferujemy Państwu wszystkie rodzaje skrzyń rozdzielczych do BMW xDrive. Udzielamy 18 miesięcznej PISEMNEJ GWARANCJI bez limitu kilometrów.
Posiadamy na stanie ponad 4000 referencji OE BMW. Jesteśmy bezpośrednim importerem oryginalnych części do skrzyń rozdzielczych BMW.
Skrzynie są dostępne od ręki, wystarczy odwiedzić nasz serwis we Wrocławiu lub przesłać VIN i zamówić przesyłkę skrzyni firmą kurierską. Na skrzynie wystawiamy fakturę VAT 23%, paragon lub fakturę UE. Gwarancja w przypadku wysyłki i montażu w innym serwisie 12 miesięcy.
W przypadku wysyłki pobierana jest opłata kaucyjna w wysokości 1230zł zwracana na konto w momencie, gdy państwa uszkodzony reduktor trafi do nas.
Wysyłki realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Opłata za przesyłkę wynosi 35zł na terenie Polski. W przypadku wysyłki zagranicznej ceny są ustalane indywidualnie.
Dlaczego skrzynie rozdzielcze ATC/VTG BMW (i innych czteronapędowych samochodów) psują się?
Na początek opiszemy objawy pięciu typowych usterek.
Pierwsza usterka to „zrywne dopinanie napędu” – podczas równomiernej jazdy nic się nie dzieje, ale gdy tylko zaczynamy przyśpieszać samochód 4 napędowy dla zwiększenia przyczepności dopina przedni napęd. Gdy jest wszystko w porządku proces ten jest nie zauważalny. Auto wystrzela do przodu jak z procy. W zepsutym (luźnym napędzie) w zależności od wciśnięcia pedału gazu zaczynają się pojawiać szarpania przód i tył, z małym gazem mniejsze, z dużym większe. Jest to efekt dopinania się przedniego napędu ze zwłoką lub wyprzedzeniem dopięcia. Bardzo niebezpieczne przy śliskich nawierzchniach.
Druga usterka to „spięcie sztywne” objawia się przy jeździe na placach i przy ciasnych wjazdach na parkingi wielopoziomowe. W takim przypadku bardzo głośno słychać zazwyczaj strzały w tylnej części auta. „Spięcie sztywne” doprowadza do bardzo dużych przeciążeń w układzie przeniesienia napędu. Jest to bardzo destrukcyjne dla auta niebezpieczne dla wszystkich użytkowników drogi.
Trzecia usterka to rytmiczne przeskakiwanie przy przyśpieszaniu, ciągnięciu przyczepy i podjazdach. Jest to przeskakiwanie łańcucha w skrzynce rozdzielczej.
Czwarta usterka to wycie skrzynki ze względu na długą pracę na starym oleju lub jego brak.
Piątą usterką w skrzynkach VTG starego typu jest „choinka” nazwałem ją tak, bo podczas jej występowania zapalają się na zegarach wszystkie kontrolki. Spowodowane jest to po przez uszkodzenie plastikowej zębatki silniczka nastawczego VTG. Zakres pracy tej zębatki to 180 stopni. Cały świat naprawia tę usterkę po przez wymianę jej lub obrócenie o 180 stopni. Jest to skuteczne w około 15 procentach aut. Zębatka ta jest bezpiecznikiem dla skrzyni rozdzielczej. Gdy w wewnątrz skrzyni występują zbyt duże opory tarcia zębatka ta ma się uszkodzić. Z lat moich doświadczeń wynika, że jak się zmieli zębatka natychmiast należy rozebrać skrzynkę dla weryfikacji jej stanu. Zazwyczaj przyjeżdżają auta z „choinką” po majstrach z obróconymi zębatkami w silniczku nastawczym w takim stanie, że nadają się tylko na złom. Nasuwa się pytanie czemu te napędy się tak psują? Zacznijmy od podstaw. Wyobraźmy sobie mały rowerek. Rowerek ten posiada tylne koło duże a przednie małe.Obydwa koła mają zębatką łańcuchową 15 zębów identyczna na przednim i tylnym kole. Zębatki te są połączone łańcuchem. Gdy zaczniemy pchać rowerek do przodu, przednie koło będzie chciało wykonywać dużo obrotów, a tylne mało. Efektem popychania rowerka do przodu jest szarpanie łańcucha aż do jego zerwania. Ta sama sytuacja ma się z samochodami. Wszyscy na rynku mówią do mnie, że mają koła sprawdzone o tych samych rozmiarach. Oj ale gafa. Np. opona Pirelli P Zero o rozmiarze 225x45x17 z przodu auta i Pirelli P Zero 225x45x17 z tyłu auta wcale nie muszą mieć tych samych obwodów kół. A dla czego? Dlatego ,że są zazwyczaj oponami dedykowanymi dla marki producenta auta.Na przykład Pirelli P Zero 225x45x17 z centymetrowym znaczkiem gwiazdki (homologowana dla BMW) ma inny obwód niż Pirelli P Zero 225x45x17 z oznaczeniem MO (mercedes). Jest to karygodny błąd większości firm zajmujących się wymianą opon. A jak wymieniamy tylko dwie opony z oszczędności, to fundujemy sobie naprawę reduktora w aucie 4×4. Wyobraźcie sobie, że jedziecie z Warszawy do Wrocławia, a różnica w obwodzie kół wynosi 20 mm to po 100 obrotach ma się różnicę dwóch metrów. A co się dzieje przy 400kM? Przednie koła mniejsze są jeszcze w trasie a tył auta dojechał na miejsce. Jak sądzicie co wasz napęd na to? Wymiana dwóch opon nawet identycznych na aucie, ma zbyt dużą różnicę w obwodach. Doprowadza to do niszczenia skrzyni rozdzielczej i reszty napędu. Pompowanie kół niby prozaiczna czynność. To jest bardzo skomplikowane, zwłaszcza w Polsce. Na stacjach paliw są zazwyczaj manometry do pomiaru w pistolecie do pompowania koła. Obsługa stacji niema nad tą dmuchawką żadnej kontroli. Ludzie sfrustrowani niepowodzeniami w życiu rzucają po ziemi narzędziem pomiarowym co za tym idzie kalibracja miernika jest błędna. Pamiętajcie, nigdy niewolno używać takiego G…a.Jedyny rzeczywisty pomiar ciśnienia uzyskamy z urządzenia ,które posiada tylko wtyczkę na wentyl koła, a pomiar jest pokazywany w stacji do pompowania. Na stacji paliw można zażądać świadectwa kalibracji urządzenia. Od tego zależy nie tylko bezpieczeństwo waszego rozdziału napędu ale wasze życie! Jeżeli pompujecie tylko jedno koło dmuchawką z zegarem w ręce to istnieje prawdopodobieństwo, że zamiast napompować 2,2bara napompujecie 3,5 bara jeszcze tylko drobna dziura i tragedia gotowa. Mina nie do wykrycia!
Następny majster psuj waszych kochanych cztero-napędówek, to stacja kontroli pojazdów. Gdy wjeżdżacie na rolki (pomiar siły hamowania) przednią osią, urządzenie to musi być przystosowane do aut cztero-napędowych. A co to znaczy? Podczas pomiaru np. koła przednie nie mogą kręcić się w tym samym kierunku. Gdy wasz rozdział napędu nie będzie w pełni rozpięty może zostać uszkodzony. Linie diagnostyczne mają funkcje kontroli aut 4 napędowych poprzez odwrotny bieg prawego i lewego koła. Różnica jest niwelowana na moście (uwaga na blokady mostów). Samochody 4 napędowe są bardziej skomplikowane od napędzanych jedną osią, ale dzięki temu napęd oddany z czterech kół jest o wiele skuteczniejszy niż z dwóch. Jeżeli to co napisałem uratuje od kosztów choć część właścicieli tych aut, to i tak wielki sukces.
Numery oferowanych przez nas poszczególnych skrzyń rozdzielczych BMW xDrive wraz z
ich interpretacjami.
Skrzynia : ATC 300
Numer główny → 27107599690 27107599693 → Interpretacja 27107546677 27107548666 27107549030 27107552701 27107599690 27107599691 27107599693
Numer główny → 27107613152 27107613153 → Interpretacja 27107613152 27107613153
Numer główny → 27107643748 → Interpretacja 27107607638, 27107609194, 27107610584, 27107619176, 27107635755, 27107636477, 27107639266, 27107643748
Numer główny → 27107643750 → Interpretacja 27107605406, 27107609191, 27107610582, 27107619177, 27107619777, 27107629604, 27107636172, 27107636479, 27107639260, 27107643750
Numer główny →27107643749 → Interpretacja 27107619928, 27107635756, 27107636478, 27107639268, 27107643749
Numer główny → 27108643150 27108662968 → Interpretacja 27104603370, 27107505375, 27107629521, 27107629524, 27107636174, 27107636486, 27107639263, 27107643757, 27107649783, 27108604769, 27108612557, 27108623347, 27108643150, 27108662968
Numer główny → 27107643755 → Interpretacja 27107629349, 27107629523, 27107631536, 27107635758, 27107636484, 27107639270, 27107643755
Numer główny → 27107643754 → Interpretacja 27107619643, 27107621378, 27107629175, 27107635757, 27107636483, 27107639269, 27107643754
Numer główny → 27108643149; 27108662300 → Interpretacja 27107505374, 27107617503, 27107622018, 27107629172, 27107629176, 27107636178, 27107636485, 27107639262, 27107643756, 27107649782, 27108604768, 27108612556, 27108623346, 27108643149, 27108662300
Numer główny → 27103455136; 27103455139 → Interpretacja 27100362791, 27103428186, 27103435185, 27103455133, 27103455134, 27107526278, 27107535865, 27107545710, 27107546816, 27107555293, 27107555294, 27107555296, 27107573213, 27107573214, 27107573222, 27103455136, 27103455139
Numer główny → 27103455135; 27103455137 → Interpretacja 27103434169, 27103434267, 27103435186, 27103435187, 27107573215, 27107573216, 27107573217, 27107573218, 27103455135, 27103455137
Numer główny → 27103455138 → Interpretacja 27103424081, 27103427762, 27107573221, 27103455138
Numer główny → 27103455132 → Interpretacja 27107567845, 27107567846, 27103455132
Numer główny → 27107643751 → Interpretacja 27107605344, 27107609196, 27107610586, 27107619178, 27107627944, 27107629405, 27107629605, 27107635753, 27107636480, 27107639271, 27107643751
Numer główny → 27107643753 → Interpretacja 27107609193, 27107610588, 27107619180, 27107619776, 27107636482, 27107639264, 27107643753
Numer główny → 27107643752 → Interpretacja 27107605345, 27107609197, 27107610587, 27107619179, 27107627945, 27107629406, 27107629606, 27107635754, 27107636481, 27107639272, 27107643752
Numer główny → 27107643758 → Interpretacja 27107619644, 27107629177, 27107636444, 27107636487, 27107639273, 27107643758
Numer główny → 27107643759 → Interpretacja 27107619645, 27107629178, 27107636445, 27107636488, 27107639274, 27107643759
Numer główny → 27108643151 → Interpretacja 27107505376, 27107619646, 27107629179, 27107636180, 27107636489, 27107639265, 27107643760, 27107649784, 27108604770, 27108612554, 27108623348, 27108643151
Numer główny → 27108643152 → Interpretacja 27107505377, 27108604771, 27108612555, 27108623349, 27108643152
Numer główny → 27107854164 → Interpretacja 27107852166 27107854164
Numer główny → 27107555295; 27107555297 → Interpretacja 27107526279, 27107535869, 27107555295, 27107555297
Skrzynia : ATC 700
Numer główny →27107599886; 27107599889 → Interpretacja 27107556249, 27107566252, 27107566253, 27107574777, 27107574825, 27107599886, 27107599889
Numer główny → 27107599898; 27107599899 → Interpretacja 27107590868, 27107599898, 27107599899
Numer główny → 27107590868, 27107599898, 27107599899 → Interpretacja 27107599899 27107567644, 27107568233, 27107574778, 27107574826, 27107599887, 27107599890