Naprawa skrzyni biegów
Mamy wieloletnie doświadczenie w obsłudze i naprawach automatycznych skrzyń biegów. Czasem prozaiczne sprawy doprowadzają do bardzo dotkliwych konsekwencji finansowych a oto przykład.
Artykuł Witolda Stando “drogie pompowanie”
Sytuacja ta zdarzyła się wiele lat temu. W tej chwili skrzynie biegów firmy ZF są o wiele bardziej skomplikowane. Najwiekszym problemem jest mechatronika czyli elektronika i blokzaworowy, utopione razem w misce oleju skrzyni biegów. Zawsze słyszymy pytania: Czy w skrzyniach biegów wymienia się olej? Oficjalna odpowiedz BMW jest zawsze jedna NIE! Ale z drugiej strony jest dostępny olej i filtr oleju, zintegrowany z miską olejową strzyni biegów. W autach 2-3 letnich nie ma co w skrzyniach biegów szukać. Samochody starsze 3-10 lat mają różne problemy. Zawsze cieknie olej ze złącza elektrycznego skrzyni biegów. Żeby wymienić tulejkę o średnicy 30 mm i długości 50 mm, trzeba ściągnąć miskę olejową. A jak to się robi to grzech nie wymienić miskofiltra i oleju. Po rozebraniu zawsze widać mnóstwo czarnego szlamu, który po dłuższym użytkowaniu zabija filtr, co utrudnia przepływ oleju, a zarazem pogarsza płyną zmiane biegów. Według nas wymiana oleju w skrzyni co 60 tys. km znacznie wydłuża żywotność skrzyni i jakość jej pracy.
- Odczyt pamięci błędów skrzyni biegów.
- Określenie zakresu naprawy elektronicznej i mechanicznej.
- Kontrola elektroniki do systemów kontroli trakcji i sterowania silnika.
- Wymiana systemów mechatroniki.