Zmiany w ofercie modelowej na 2012

follow site Od lipca bieżącego roku BMW zacznie wprowadzać zmiany w swojej ofercie modelowej. Klientów czekają nowe wersje silnikowe, zmiany w wyposażeniu poszczególnych modeli oraz modyfikacje mające na celu zmniejszenie emisji szkodliwych gazów do atmosfery.

http://preptechsystems.com/category/events/page/2/ Zacznijmy od serii 1. Nowością jest wersja trzydrziowa, która niebawem zostanie wprowadzona do sprzedaży. Ponadto, do gamy modeli dołączy 114i, podstawowa, najsłabsza wersja Jedynki. Samochód będzie napędzany czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Moc, jaką osiąga 114i, to 102 KM, moment obrotowy wynosi zaś 180 Nm. Jedynka z najsłabszą jednostką napędową ma spalać 5,5 l benzyny na 100 km i emitować 129 g CO2/km. Ekologiczny i ekonomiczny charakter auta wspomagają funkcje: Auto Start Stop, wskaźnik optymalnego momentu do zmiany biegu oraz system odzyskiwania energii z hamowania.

ofer1

Po drugiej stronie cennika znajdzie się BMW M135i, z mocą ponad trzykrotnie większą niż nowa podstawowa wersja. Jest to kolejny model z serii M Performance Automobiles. Z trzylitrowego silnika korzystającego z technologii Twin Scroll Turbo małe BMW o M-kowym rodowodzie wyciska 320 KM oraz imponujące 450 Nm. Standardowym wyposażeniem będzie sześciobiegowy manual, jako opcja dostępny będzie również automat o ośmiu biegach. Usportowiona wersja Jedynki pierwszą setkę osiągać będzie po 4,9 s, prędkość maksymalna jest zaś ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Po raz pierwszy w historii serii 1 dostępny będzie napęd na 4 koła xDrive. Wyposażyć weń można będzie BMW M135i oraz 120d.

ofer2

Do rodziny serii 3 dołącza model Touring. Dłuższe o 97 mm nadwozie i rozstaw osi powiększony o 50 mm docenią pasażerowie podróżujący z tyłu oraz wielbiciele wojaży z wielką ilością pakunków. Bagażnik urósł bowiem do 495 l, stawiając serię 3 Touring na pozycji lidera w swojej klasie. Aby ułatwić dostęp do kufra, tylna klapa otwiera się automatycznie, ponadto można otworzyć samą szybę. Nisko położony próg załadunkowy (62 cm od podłoża) również ułatwi wypełnianie bagażnika. Na początku Touring dostępny będzie w wersjach 328i, 330d oraz 320d.

ofer3

Wszyscy, którym brakowało napędu na 4 koła w nowej Trójce, będą pocieszeni. BMW wprowadzi bowiem do oferty system xDrive do sedana w wersjach 320i, 328i oraz 335i. W przygotowaniu jest również 320d xDrive oraz 320i EfficientDynamics. Ten ostatni napędzany będzie dwulitrowym, turbodoładowanym czterocylindrowcem sprzężonym z sześciobiegową skrzynią manualną. Auto spalać ma zaledwie 5,2 l/100 km oraz zatruwać atmosferę w marginalnym stopniu – tylko 124 g dwutlenku węgla na kilometr. Nie jest przy tym zawalidrogą – pierwsza setka pojawi się na liczniku już po 7,6 s.

P90083307

Nowa podstawowa wersja Trójki jest również w przygotowaniu. 316i napędzane będzie 1,6-litrową turbodoładowaną rzędówką o czterech cylindrach. Moc 136 KM będzie przenoszona na koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów o 6 przełożeniach lub poprzez ośmiobiegowy automat. Sprint do setki zajmie najsłabszej Trójce 8,9 s.

P90081936

Od lipca będzie można zamawiać do serii 3 pakiet M Sport, w skład którego wejdzie pakiet aerodynamiczny oraz paleta opcji BMW Individual. W skład pakietu M Sport wejdą m.in.: progi boczne, chromowane końcówki wydechu, lekkie tarcze hamulcowe o średnicy 18 cali z przodu i 17 z tyłu oraz 18- lub 19-calowe, aluminiowe felgi. Pakiet aerodynamiczny M zawierać będzie zmieniony przedni i tylny zderzak oraz progi.

P90047036

Zmiany dotkną również serię 5 Gran Turismo. Do gamy modeli dołączy 520d GT, a w silnikach 550i GT oraz 530d GT zostaną zaprowadzone zmiany. Najsłabszy GT osiąga z dwóch litrów 184 konie oraz moment obrotowy równy 380 Nm. Ekonomia? Producent podaje 5,3 l/100 km. Ekologia? Emisja dwutlenku węgla na poziomie 139 g/km. Moc wersji 550i została zwiększona do 450 KM, a moment obrotowy do 650 Nm. Jest to przyrost o 43 KM i 50 Nm. Odbija się to na przyspieszeniu do setki – 5,5 setki wersji przed modernizacją wygląda jak wieczność w porównaniu z 5 sekundami ulepszonego silnika.Mniej imponująco został wzmocniony 3-litrowy diesel w modelach 530d oraz 530d xDrive. 258 KM i 560 Nm to wartości większe o 14 KM i 20 Nm w stosunku do ustępującego silnika. Ważny jest fakt, że 530d Gran Turismo będzie opcjonalnie spełniać normę emisji spalin EU6 dzięki technologii BluePerformance. Oprócz tego, każda Piątka GT wyposażona będzie w system Auto Start Stop. Już niebawem zmiany będą wprowadzane do oferty.  Czekamy z niecierpliwością!

zdjęcia (c) BMW

Categories: