Regeneracja silników

Remonty kapitalne silników N47D20

Bardzo trafna jednostka napędowa charakteryzująca się niskim zużyciem  paliwa oraz wysoką mocą i momentem obrotowym. Prócz zalet wyżej wymienionych ta jednostka posiada niską masę własną oraz bardzo równą pracę na biegu jałowym co przekłada się na komfort jazdy. Niestety nic nie jest bez wad, jak i w tym przypadku, niestety bardzo poważnych.

Pierwszą z nich jest tendencja do zrywania się łańcucha rozrządu już przy przebiegu 120 tys. kilometrów. Zanim to jednak nastąpi słyszalny jest wyraźny, rytmiczny stukot w okolicach podszybia. Zerwanie łańcucha prowadzi do spotkania się zaworów z tłokami, a co za tym idzie dewastacją silnika.

Na filmie charakterystyczny stukot rozrządu

Drugą nie mniej groźną usterką są urywające się klapki w kolektorze dolotowym silnika. Taka oderwana, luźna część przedostaje się poprzez kanał dolotowy do komory spalania i również poważnie uszkadza silnik oraz turbosprężarkę.

Remonty kapitalne silników M57N2

3-litrowy silnik wysokoprężny Stosowany w X5 jako 3.0 sd oraz 3.5 dX i w X6 jako 3.5 dX Częstą usterką powyższego silnika jest zerwanie łańcucha rozrządu już po przejechaniu 160 tysięcy kilometrów. Przez takie awarie nasza firma przeprowadzała już remonty generalne silników w niejednym aucie. Cena gołego, nowego silnika („słupka” bloku z głowicą i misą olejową) to 47.193 zł brutto do tego koszt robocizny 4546,08 zł brutto oraz koszty elementów drobnych, oleju i płynu około 1500 zł brutto. Sumując to wychodzi, że jesteśmy odchudzeni o zawrotną kwotę około 53.239,08 zł.  Aby zmniejszyć ryzyko zerwania łańcucha w trakcie pracy silnika proponujemy sprawdzić jego stan w naszej siedzibie. Samo sprawdzenie nie zabezpiecza wprawdzie przed ryzykiem awarii lecz odsuwa ją w czasie. Cena za sprawdzenie to 1456 zł netto. Gdy stwierdzimy, że łańcuch rozrządu kwalifikuje się tylko do wymiany koszt samej części z wymianą jest o wiele mniejszy niż skutki jego zerwania.

Jeżeli zerwanie łańcucha miało by miejsce to warto taki silnik dostarczyć do STANDO i przeprowadzić remont generalny z roczną gwarancją.

Gdy wszyscy
zawiedli

but8
Przegląd przed
zakupem samochodu

but3
Serwis
okresowy

but8
Kontrola przed
upływem gwarancji

but4
Usuwanie typowych
usterek samochodu

but3

 

Regeneracja  ATC VTG
butm_51
Regeneracja turbosprężarek
but3
Regeneracja Vanosów
but4
Regeneracja silników
but8
Wypalanie DPF
but3

 

Naprawa skrzyni biegów
but4
Klimatyzacja
but8
Wymiana ogumienia
but3
M Power
but8
Naprawy mechaniczne
but3